Wieczorem 27 grudnia 2017r. liczba fanów Pogoni na Facebooku przekroczyła 5.000 osób. Oznacza to, że w ilości kibiców na oficjalnym fanpagu klubu piłkarskiego na Pomorzu Pogoń Lębork wskoczyła na 5. miejsce. Wyprzedza nas tylko Lechia Gdańsk, Arka Gdynia, Chojniczanka Chojnice i Drutex Bytovia Bytów. Kilka dni temu w liczbie aktywnych fanów wyprzedziliśmy drugoligowego Gryfa Wejherowo.
- Regularnie rosnąca liczba fanów Pogoni w internecie to nie przypadek – wyjaśnia Janusz Pomorski z serwisu www.pogon.lebork.pl. – Wieloletnia aktywność przynosi efekty, a co najważniejsze wszystko jest policzalne. Wiele razy jako Klub uczestniczyliśmy w rozmowach nt. np. promocji samorządów przez sport. Tutaj Pogoń Lębork ma wiele atutów, a liczby jasno pokazują, że zasięg i pozytywny kontekst naszych działań jest ogromny. Mam nadzieję, że kiedyś te twarde liczby zostaną należycie zinterpretowane. To praktycznie jedyny miernik skuteczności. W takich zagadnieniach musimy opierać się tylko na danych, a nie jak to ma często miejsce „bo komuś się tak wydaje”. Sam start w rozgrywkach czy zawodach nie oznacza jeszcze skutecznej promocji.
- Regularnie rosnąca liczba fanów Pogoni w internecie to nie przypadek – wyjaśnia Janusz Pomorski z serwisu www.pogon.lebork.pl. – Wieloletnia aktywność przynosi efekty, a co najważniejsze wszystko jest policzalne. Wiele razy jako Klub uczestniczyliśmy w rozmowach nt. np. promocji samorządów przez sport. Tutaj Pogoń Lębork ma wiele atutów, a liczby jasno pokazują, że zasięg i pozytywny kontekst naszych działań jest ogromny. Mam nadzieję, że kiedyś te twarde liczby zostaną należycie zinterpretowane. To praktycznie jedyny miernik skuteczności. W takich zagadnieniach musimy opierać się tylko na danych, a nie jak to ma często miejsce „bo komuś się tak wydaje”. Sam start w rozgrywkach czy zawodach nie oznacza jeszcze skutecznej promocji.
Świadczy o tym załączona poniżej statystyka. Zasięg i liczba odbiorców mediów społecznościowych Pogoni regularnie plasuje nasz klub w czołówce. Wyprzedzamy w tym zestawieniu wiele klubów z większych miast i wyższych lig.
- Działania na Facebooku to tylko wycinek naszej aktywności w przestrzeni publicznej. Strona internetowa także może poszczycić się dużym zasięgiem, jesteśmy obecni też na Twitterze, Instagramie czy Youtube. To wszystko przekłada się na naszą obecność w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Pogoń to rozpoznawalna marka na którą pracowało wiele pokoleń sportowców, trenerów i działaczy. Wierzymy, że tradycja, piękna historia, ale też to co robimy dzisiaj przekuje się na sukces organizacyjny i sportowy, przyciągnie nowych sponsorów, a w tych co są już teraz utrwali pogląd, że współpraca z piłkarską Pogonią to dobry wybór. Naszymi internetowymi działaniami budujemy społeczność wokół Klubu, oraz naszej Małej Ojczyzny w której Klub Pogoń zajmuje eksponowaną pozycję. Kibicowanie i duma z lokalnego Klubu o 72-letniej historii buduje naszą tożsamość jako lęborczan, Pomorzan czy Polaków. – dodaje J. Pomorski.
- Działania na Facebooku to tylko wycinek naszej aktywności w przestrzeni publicznej. Strona internetowa także może poszczycić się dużym zasięgiem, jesteśmy obecni też na Twitterze, Instagramie czy Youtube. To wszystko przekłada się na naszą obecność w mediach tradycyjnych i elektronicznych. Pogoń to rozpoznawalna marka na którą pracowało wiele pokoleń sportowców, trenerów i działaczy. Wierzymy, że tradycja, piękna historia, ale też to co robimy dzisiaj przekuje się na sukces organizacyjny i sportowy, przyciągnie nowych sponsorów, a w tych co są już teraz utrwali pogląd, że współpraca z piłkarską Pogonią to dobry wybór. Naszymi internetowymi działaniami budujemy społeczność wokół Klubu, oraz naszej Małej Ojczyzny w której Klub Pogoń zajmuje eksponowaną pozycję. Kibicowanie i duma z lokalnego Klubu o 72-letniej historii buduje naszą tożsamość jako lęborczan, Pomorzan czy Polaków. – dodaje J. Pomorski.