social_media_700px.jpgTo był kolejny pracowity rok aktywności Pogoni Lębork w social mediach z wymiernymi efektami! Czas na małe podsumowanie.
Piłkarska sekcja Pogoni to mały medialny kombinat zauważalny nie tylko w skali województwa, ale też kraju. Konsekwentna, codzienna praca przekłada się na duży zasięg i aktywną społeczność. Pogoń oprócz strony internetowej www.pogon.lebork.pl jest obecna na Facebooku, Youtube, Instagramie i Twitterze.

Najwięcej pracy pochłania prowadzenie strony internetowej. Obszerne relacje ze spotkań ligowych i sparingów, zapowiedzi, prezentacja zawodników a także wywiady czy dłuższe opracowania to wyróżnik internetowej witryny Pogoni. Z zasobów tych chętnie korzystają lokalne media, tym bardziej, że materiały wzbogaca bogaty serwis fotograficzny. W roku 2018 na stronie internetowej ukazało się 352 artykułów i jest to kontynuacja strategii zakładającej średnio 1 post dziennie. Strona www w tym okresie zanotowała ponad 200 tysięcy odsłon.

Coraz większy zasięg wykręca Facebook. Z oficjalnych piłkarskich profili FB w liczbie fanów Pogoń po zmianach sponsorskich w Bytowie awansowała na 4. pozycję w województwie (!!!) Wyprzedza nas tylko Lechia Gdańsk, Arka Gdynia i Chojniczanka Chojnice. Z kolei my wyprzedziliśmy pierwszoligową Bytovię Bytów, drugoligowego Gryfa Wejherowo nie mówiąc o trzecio i czwartoligowcach. Pogoń Lębork ma dziś 5680 fanów na profilu Facebook a przede wszystkich ogromny zasięg. – Na bieżąco analizujemy naszą aktywność na Facebooku a grubo ponad 1000 postów w roku 2018 i aktywność kibiców, liczba lajków, udostępnień powoduje, że zakresem oddziaływania dorównujemy klubom z wyższych lig czy miast – wyjaśnia redaktor naczelny serwisu www.pogon.lebork.pl Janusz Pomorski. – Naszą ambicją jest dorównać aktywnością i zasięgiem działań na FB do klubów z III lub II ligi z byłych miast wojewódzkich jak KKS Kalisz, Gwardia Koszalin czy Górnik Konin. To z nimi się porównujemy i ścigamy. Statystyki pokazują, że dorównujemy im kroku a czasem i wyprzedzamy. Musimy mieć przy tym świadomość, że w wyższych ligach jest więcej materiałów medialnych tworzonych przez kluby i media, więc łatwiej prowadzić w takim otoczeniu profile.
Warto przy okazji przyjrzeć się strukturze internetowych fanów na FB Pogoni. 68% fanów to mężczyźni, 32% kobiety a 66% fanów to osoby pomiędzy 18 a 34 rokiem życia. 4986 osób mieszka w Polsce, 200 w Niemczech, 180 w Wielkiej Brytanii. Są też bardziej egzotyczne kraje jak USA (10 osób), Indie (7), Australia (3) czy mieszkańcy Nowej Zelandii, Kataru, Urugwaju i Argentyny.

Twittera Pogoni śledzą 344 osoby. Instagrama obserwuje o wiele więcej osób, bo 1709 i co ciekawe tu odsetek kobiet jest wyższy niż w przypadku Facebooka (35%). Instagram to medium bardzo popularne w innych częściach świata, więc nie dziwne, że za pomocą tej platformy przychodzą do Pogoni zapytania o możliwość gry w drużynie. W ubiegłym roku najwięcej bo aż 10 zapytań było w krajów Ameryki Południowej, a dwa z Indonezji. Piłkarskie CV wraz z filmami promocyjnymi trafiają do Pogoni także przez FB czy e-maila.

Klubowe media to także telewizja PogońGolTV. W 2018 roku na kanale Youtube Pogoni ukazało się 21 materiałów wideo. Większość z nich to relacje z pomeczowych konferencji prasowych. To także wyróżnik Pogoni w skali całego Wybrzeża. Nie zabrakło materiałów filmowych z meczów oraz efektownych zapowiedzi piłkarskich spotkań zrealizowanych, co ciekawe przez anonimowego dla wszystkich autora – sympatyka naszego klubu.

Za sukcesem aktywności piłkarskiej Pogoni w internecie stoją pasjonaci. Całość spina redaktor naczelny i autor większości artykułów i zdjęć Janusz Pomorski. Telewizja klubowa PogońGolTV to domena Łukasza Hrycyka, a za Twittera i Instagram odpowiada Łukasz Wołocznik. Nie można zapomnieć o fotoreporterze Jacku Zaborowskim oraz trenerach i kierownikach drużyn seniorskich i młodzieżowych, czasem i rodziców współpracujących z redakcją. To także dzięki ich zaangażowaniu, otwartości możemy regularnie przekazywać najważniejsze informację z życia piłkarskiej Pogoni. Naszym atutem jest szybkość. Informację z pierwszej ręki regularnie podsyła nam Prezes i Kierownik Biura Klubu Mariusz Tkaczyk. Profesjonalne grafiki, plakaty, banery i okładki programów meczowych PogońGol! wykonuje od wielu lat Jakub Urbański, właściciel firmy Urbański Media. Służy on także doradztwem w zakresie PR i mediów społecznościowych oraz wsparciem technicznym - Świetny wizerunek Pogoni to zasługa przemyślanej, realizowanej od lat strategii komunikacji. Nie byłoby tego, gdyby nie zespół zaangażowanych w ten proces osób. Ważna jest także grupa naszych odbiorców, bardzo świadoma i wymagająca. W marketingu sportowym na lokalnym poziomie, szczerość i rzetelność to podstawa. Tu nie ma miejsca na pudrowanie rzeczywistości. W Pogoni o tym wiemy i o to dbamy – mówi Jakub Urbański.

Jaki będzie rok 2019? Na pewno pracowity! Wyzwaniem będzie wdrożenie nowej strony internetowej, dostosowanej także do urządzeń mobilnych. – Wciąż wierzymy, że nasze profesjonalne działania przekują się na sukces organizacyjny i sportowy oraz przyciągną do klubu sponsorów. Naprawdę mamy za sobą wiele atutów i wyprzedzamy w tym zakresie konkurentów – mówi Janusz Pomorski. – Dziękuję grupie ludzi z którymi współpracuję w tym zakresie i wierzę, że satysfakcja z dobrej wykonanej roboty dla swojego Klubu wynagradza poświęcony czas. Najbardziej nas cieszy przekazywanie dobrych wiadomości więc niech rok 2019 przyniesie wiele takich chwil!

social_media_700px.jpg