{jgxtimg src:=[images/stories/bkms_ii_9_10_2014_net_03.jpg] width:=[99] style:=[float:left;margin-right:5px] title:=[BKMS odbywał się na PGE Arena w Gdańsku]}Od 9 do 10 października na PGE Arena w Gdańsku odbywała się II edycja Bałtyckiego Kongresu Marketingu Sportowego. Nie zabrakło na niej, podobnie jak rok temu delegata Pogoni Lębork.
Poruszane podczas kongresu tematy były związane z marketingiem sportów motorowych, halowych oraz plażowych. Uczestnicy prelekcji i paneli dyskusyjnych dowiedzieli się, jak efektywnie zarządzać klubem sportowym, by przyciągać sponsorów. Na przykładzie rugby dowiedzieli się, na czym budować markę sportów zespołowych, co ważne jest dla sponsorów sportu i jak przegonić konkurencję w wyścigu po pieniądze sponsorów.

Jakie pomysły i przykłady poruszane na marketingowo-sportowym Kongresie można przenieść na lokalny grunt?

- Duże wrażenie zrobiła dla mnie i pewnie nie tylko na mnie prezentacja SPR Wisły Płock – piłka ręczna. Z tą dyscypliną sportu mamy na Pomorzu mniejszy kontakt. To jak marketingowo, promocyjnie i piarowsko działa klub z Płocka było dla mnie pozytywnym szokiem – relacjonuje Janusz Pomorski, z Zarządu sekcji piłki nożnej Pogoni Lębork. – Ciekawa dyskusja wywiązała się po prezentacji Bartosza Skwiercza, byłego dyrektora komunikacji i marketingu Lecha Poznań. Potwierdził to co wiemy też w Lęborku. Sponsoring to dziś nie chodzenie po prośbie do firm, tylko partnerstwo i korzyści dla obu stron. Jesteśmy tam gdzie jesteśmy i trudno nam często przeskoczyć pewne bariery, jednak idziemy w tą stronę i profesjonalizujemy się, szkolimy, podglądamy innych no i sami robimy dobrą robotę, chociażby w internecie.

Niestety, identycznie jak rok temu w Kongresie przedstawicieli klubów piłki nożnej można było policzyć na palcu jednej ręki. Szkoda, że tak efektowny obiekt jakim jest PGE Arena nie przyciągnął więcej klubów z Pomorza, jak i przedstawicieli Pomorskiego Związku Piłki Nożnej.

Jak w ubiegłym roku, mistrzem ceremonii będzie Robert Korzeniowski. Wśród prelegentów i moderatorów znajdą się m.in. Kajetan Kajetanowicz, Roman Paszke, Dominika Kulczyk oraz przedstawiciele świata finansów – prezesi i szefowie największych w Polsce banków i firm ubezpieczeniowych.

Warto przeczytać także:


{jgxtimg src:=[images/stories/bkms_ii_9_10_2014_net_04.jpg] width:=[450] style:=[float:centr;margin-right:1px] title:=[Janusz Pomorski (po lewej) z Bartoszem Skwierczem, byłym dyrektorem komunikacji i marketingu Lecha Poznań]}